Lamet Bouwmanagement

LAMET Bouwmanagement definieert, plant en controleert bouwprojecten maar beheerst bovenal de risico’s van het bouwproces. Het kan daarbij gaan om utilitaire bouwprojecten maar ook om civieltechnische bouwprojecten.

Opdracht:

gonzodesign is gevraagd een onderscheidend logo en ook een huisstijl (visitekaartjes en briefpapier met MS Word Macro Sjabloon) te ontwerpen.

Tevens moest er een responsive WordPress Landing Page Theme komen zodat klanten en prospects in het kort kunnen lezen wat de verschillende werkzaamheden zijn en een mogelijkheid om via een contact formulier een afspraak te maken.

fig.1: Lamet logo v.v. een zelfontworpen lettertype

Oplossing:

Het beeldmerk is een grafische afbeelding van een trap en een stylering van de ‘L’, de beginletter van het bedrijf. Bij het logo is wederom een zelfontworpen lettertype gebruikt om een onderscheidende en herkenbare uitstraling te krijgen.

fig.2: Visitekaartjes voor Lamet

Verder zijn er nog Visitekaartjes, Briefpapier en 2 formaten Enveloppes ontworpen, hierin zijn ook herkenbare elementen verwerkt, die afgeleid zijn van het logo.

Het Responsive WordPress Theme dat wordt gebruikt als landingspagina, is vanaf scratch opgebouwd om o.a. zodoende de laadtijd zo laag mogelijk te houden. De landingspagina is volledig in te vullen qua content via een zelf gecodeerde Theme Option pagina, waar er via switches bepaalde content mogelijkheden konden worden getoond of niet.

fig.3: Het volledige Huisstijl pakket voor Lamet
Ontwerp Specificaties

Grafische items: logo, visitekaartjes en briefpapier.

Platform/CMS: WordPress Landing Page

Techniek: HTML5, CSS3, PHP, jQuery, Ajax

Responsive: Ja

Software: Adobe Illustrator, Microsoft Word (t.b.v. de macro’s)

Kleuren: PMS 186 + Process Black (2K)

Bijzonderheden: zelfgemaakt Logo lettertype, v.v. huisstijlmanagement

Tags: ,