Mobiele Navigatie

Ik heb voor de Nederlandse blog Emerce (een blog voor beslissers in online business, media en marketing) een guest post geschreven over het weigeringspercentage (bounce rate) van websites. In dit artikel leg ik uit wat weigeringspercentage is maar ook draag ik een aantal oplossingen/opties aan om het weigeringspercentage te verlagen.

Het weigeringspercentage van je website helpt bij het verkrijgen van inzicht in de prestaties van je website en kan van invloed zijn op het zoekmachineresultaat. Hoe kun je het weigeringspercentage beïnvloeden?

Normale weigeringspercentages

Een gemiddelde pagina uit een webwinkel of website met een redelijk zoekwoord geoptimaliseerde inhoud kan een 20 – 60% weigeringspercentage hebben.

Inschrijfpagina’s kunnen soms leiden tot een 80-90% weigeringspercentage, omdat je jezelf aanmeldt of niet en vervolgens de pagina/site verlaat. Maar ook ‘single page’ websites hebben een hoog weigeringspercentage, omdat de entry-pagina dezelfde is als de exit-pagina.

Blogs hebben in het algemeen een 60-80% weigeringspercentage omdat bezoekers van een RSS-feed alleen maar zijn geïnteresseerd in het laatste artikel, of bezoekers die via zoekmachines op uw site komen alleen dat ene artikel lezen dat overeenkomt met hun ingevoerd zoekwoord of zinsdeel.

Lees verder op Emerce

Deel dit Bericht:

Categorie: SEO | Tags: , ,

Auteur: Jan Rajtoral

Jan - AKA Gonzo the Great - Rajtoral is een ervaren grafische en web designer, gespecialiseerd in (front-end) Responsive Web Design, WordPress Ontwikkeling, Logo en Huisstijl ontwerp.

Nog Geen Reacties

Laat een Reactie achter


*) Verplichte velden.

Meest Recent Project

Groundsailer Media

Colofon