Een belangrijk aspect bij elk logo voorstel wat wordt gepresenteerd is uiteraard de eerste indruk. Heeft het logo voorstel de juiste uitstraling, past het bij de doelgroep, is het reproduceerbaar, maar het allerbelangrijkste blijft het eerste gevoel bij elk logo ontwerp. Het…
Voor ondernemers die commercieel succes willen boeken met hun website, is één ding van cruciaal belang: gevonden worden in zoekmachines. Hoe werkt een zoekmachine en wat komt er bij kijken om hoog te scoren? De zoekende klant Meer dan 80% van de…
In onderstaand stukje is geprobeerd alle termen en voorwaarden voor een (digitale) aanlevering toe te lichten. Deze voorwaarden en termen zijn vooral bedoeld voor een correcte (digitale) aanlevering van grafische bestanden voor professioneel drukwerk (offset). Bij de aanlevering van drukwerk zijn er…
Succesvol zijn met je website begint met hoog scoren in zoekmachines, maar daarvoor moet je website wel vindbaar zijn in de diverse zoekmachines. Een website zonder bezoekers is als een winkel zonder klanten. De vindbaarheid van je website bepaalt hoeveel mensen je…
Ik heb voor de Nederlandse blog Emerce (een blog voor beslissers in online business, media en marketing) een guest post geschreven over het weigeringspercentage (bounce rate) van websites. In dit artikel leg ik uit wat weigeringspercentage is, maar ik draag ook een…