Mobiele Navigatie

Succesvol zijn met uw website begint met hoog scoren in zoekmachines. Google licht een tipje van de sluier en geeft tien tips om dit voor elkaar te krijgen.

1. Denk als een bezoeker van uw website.

Op uw website moeten de woorden staan, waarnaar mogelijke klanten op zoek zijn. Doe dat bij voorkeur in spreektaal en niet alleen in steekwoorden. Heeft u een website op het gebied van tuinontwerp, zorg dan dat de woorden ‘schets’, ‘plattegrond’ en ‘tekening’ bijvoorbeeld niet ontbreken.

2. Kies een makkelijk te onthouden URL oftewel internetadres.

Wanneer uw bedrijf bijvoorbeeld Hans Brinker heet en u gespecialiseerd bent in dijkbewaking, zorg dan dat de URL’s op uw website er bijvoorbeeld als volgt uitzien: hansbrinker.nl/dijk/bekisting.html.

3. Interlinking

Zorg ervoor dat op elke webpagina minstens één link naar een andere pagina op uw website staat. Losse, op zichzelf staande pagina’s zijn moeilijker te vinden.

4. Gebruik passende titels voor de teksten op uw webpagina’s.

Maak de titels op elke pagina interessant en relevant. Voorkom dat u op elke pagina hetzelfde vermeldt, zoals bijvoorbeeld ‘mijn bedrijf’. Maak tussenkopjes op elke pagina en zorg ervoor dat uw titel niet meer dan 60 karakters bevat (letters, cijfers, spaties en leestekens).

5. Metatags

Maak korte en bondige beschrijvingen (metatags geheten) om te helpen met de ‘snippets’ (de samenvatting die mensen van uw website krijgen te zien bij elk zoekresultaat). Deze ‘metatags’ zijn in HTML geschreven (zoals ‘title’ en ‘img’) en maken het mogelijk om extra informatie aan uw pagina toe te voegen.

6. Geen Flash en Javascript voor navigatie.

Vermijd het gebruik van dynamische- of animatietechnologieën als Flash en Javascript voor de navigatie op uw website. Zulke technologieën kunnen de werking van uw site op andere plaatsen versterken, maar zijn niet geschikt om te navigeren. Google indexeert geen Flash, wél HTML. Daarnaast wordt Flash NIET getoond op mobiele iOS apparaten!

7. ALT-tags voor afbeeldingen gebruiken.

Een ALT-tag is een korte tekst van hooguit één regel bij een plaatje. Googlebot – de machine die op het web zoekt naar nieuwe pagina’s – begrijpt geen afbeeldingen. Door ALT-tags toe te passen bij afbeeldingen, helpt u Google ze op de juiste manier te categoriseren.

8. Robots.txt

Controleer uw website met een tekstbrowser om er zeker van te zijn dat zogenoemde crawlers/spiders (computerprogramma’s die het web afspeuren voor zoekmachines) hem kunnen lezen.

9. Google Webmaster Tools

Meld u aan voor Google’s hulpprogramma’s voor webmasters, waar u o.a. uw sitemaps kunt opslaan. Realiseer u wel dat het (leren) gebruiken van die programma’s de nodige tijd kost.

10. Test en meet

Gevonden worden in zoekmachines is een kwestie van de lange adem. Er is geen toverformule waarmee u gegarandeerd – en blijvend – hoog zult scoren in de zoekresultaten.

Opmerking: Houd goed bij welke aanpak goed werkt en welke minder om uw website beter vindbaar te maken.

Deel dit Bericht:

Categorie: SEO | Tags: ,

Auteur: Jan Rajtoral

Jan Rajtoral is een ervaren grafische vormgever en webdesigner. Hij heeft een ruime ervaring met User Experience (UX), Responsive Web Design (RWD) en WordPress Ontwikkeling & Thema Ontwerp. Maar hij ontwerpt en ontwikkelt ook logo’s en huisstijlen, waarbij hij streeft naar merkconsistentie in het hele ontwerp.

Nog Geen Reacties

Sorry, maar het is niet mogelijk te reageren op dit artikel.

Meest Recent Project

Ikdoemeejijook